ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΣΤΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ?
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΕΙΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
ΔΗΛΑΔΗ Ε.ΣΥ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΘΑ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΣΟΥ
ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΘΕ ΧΕΙΡΑΓΩΓΟΥΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ
ΠΟΥ ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΗΣΕΙ ΓΡΑΦΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΗΣΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΜΑΖΕΣ
Δημοκρατία, κράτος δικαίου και δικαιώματα
Η σχέση δημοκρατίας και δικαιωμάτων έχει μεγάλο βάθος, θεωρητικό και ιστορικό. Στη μεταπολεμική ανάδυση και εμπέδωση του κράτους δικαίου, μετά την τραυματική εμπειρία των δύο παγκοσμίων πολέμων και ιδίως τη ναζιστική θηριωδία, ο νομοθέτης δεσμεύεται από κανόνες αυξημένης τυπικής ισχύος και τα δικαιώματα συγκροτούν τους πιο ισχυρούς λόγους που μπορούμε να αντιτάξουμε σε κάθε καταπίεση.
Σε αυτή την περιεκτική αντίληψη για τη δημοκρατία οι μειοψηφίες θωρακίζονται απέναντι στην τυραννία της πλειοψηφίας, ενώ τα θεσμικά αντίβαρα, η διάκριση των εξουσιών και ο έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων, θέτουν όρια στη λαϊκή κυριαρχία και την κρατική εξουσία.
Τα δικαιώματα δεν εξαντλούνται σε εφήμερες νομικές κατασκευές, αντιθέτως φέρουν καθολικές ηθικές και πολιτικές αξιώσεις. Είναι σημεία του σύγχρονου ανθρωπισμού που δεν καθορίζουν μόνο τον νομικό μας πολιτισμό, αλλά και τον ίδιο τον τρόπο της ζωής μας.
Γνωρίζουμε ωστόσο καλά, ήδη από τις νεωτερικές τους καταβολές, ότι το υψηλό ιδανικό των δικαιωμάτων δύσκολα εκπληρώνεται. Η τυπική κατοχύρωσή τους κρύβει ουσιαστικές ανισότητες και η διεκδίκησή τους αποδεικνύεται μια συνεχής πρόκληση. Τα δικαιώματα αναπνέουν και ζουν μέσα στις εντάσεις και τις συνθήκες του πραγματικού. Η Ευρώπη σήμερα μοιάζει να βρίσκεται μακριά από την αισιοδοξία και την ευμάρεια των αρχών του αιώνα μας. Η οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας έπληξε τα πιο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα και τα παροχικά δικαιώματα, τις υλικές προϋποθέσεις της αυτονομίας μας.
Στο μεταναστευτικό και το προσφυγικό ζήτημα δοκιμάστηκε η αλληλεγγύη της Ενωσης και στο προσκήνιο εμφανίστηκαν διαιρέσεις και διαλυτικές τάσεις μεταξύ των μελών της. H αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και η εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας είναι πλέον ζήτημα επιβίωσης και όχι πολυτέλειας. Οι πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις στη Γαλλία και την Αυστρία κυοφορούν βίαιες πολιτισμικές συγκρούσεις, οι οποίες απειλούν ανοιχτά την ελευθερία και την πολιτική μας συγκρότηση. Η πανδημία του κορονοϊού όξυνε τις αντιθέσεις και επέφερε μια σειρά περιορισμών στις ατομικές μας ελευθερίες.
Στην αλληλουχία αυτών των επάλληλων κρίσεων βρήκαν πολλοί την ευκαιρία να αμφισβητήσουν τη φιλελεύθερη δημοκρατία στο όνομα ενός νέου εθνοκεντρικού προστατευτισμού. Ο ευρωσκεπτικισμός είναι μια παραλλαγή της αντίδρασης στην παγκοσμιοποίηση και υποκινεί την εσωστρεφή αναδίπλωσή μας στη δήθεν εθνική ασφάλεια. Σε αυτό το κλίμα της διάχυτης καχυποψίας αναδεικνύεται η οξύμωρη έννοια της «ανελεύθερης δημοκρατίας» (illiberal democracy), ειδικά σε χώρες με αδύναμη δικαιοκρατική παράδοση. Στη λαϊκιστική στρέβλωση της δημοκρατίας η λαϊκή βούληση συγχέεται με τη βούληση της πλειοψηφίας. Οι κυβερνώντες υπονομεύουν, άμεσα ή έμμεσα, τις μείζονες εγγυήσεις του κράτους δικαίου: την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, την ακαδημαϊκή ελευθερία, την ελευθεροτυπία και την ελεύθερη έκφραση. Ομως δημοκρατία χωρίς κράτος δικαίου δεν νοείται. Και η Ευρώπη είναι πάνω από όλα μια Ενωση δικαίου.
Η χρονιά που έφυγε έφερε πολλές αντιξοότητες. Τα δικαιώματά μας, στην εξαιρετική συνθήκη της πανδημίας, τελούν σε καθεστώς διακινδύνευσης και χάνουν την αυταξία τους. Εχουμε πια εισέλθει σε περίοδο επώδυνων πλην αναγκαίων συμβιβασμών και σταθμίσεων. Η προτεραιότητα στην προστασία της υγείας και της ζωής μας είναι μια αυτονόητη, νομικά και ηθικά, επιλογή. Πολύ περισσότερο που οι περιορισμοί στην ελευθερία μας παραμένουν έκτακτοι και προσωρινοί.
Εναποθέσαμε ξανά τις ελπίδες μας στο κράτος, στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και τους ανθρώπους που το υπηρετούν με αυταπάρνηση. Αντιληφθήκαμε, στην υγειονομική κρίση, τη μεγάλη αξία και της άλλης όψης των δικαιωμάτων, που είναι τα καθήκοντά μας προς τον άλλο, το χρέος της αλληλεγγύης και της φροντίδας. Τα όρια όμως ανάμεσα στη διαφύλαξη του υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος και στην αναίρεση των δικαιωμάτων μας είναι κάποιες φορές λεπτά. Την επόμενη μέρα προέχει η αμέριστη στήριξη των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων και η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής. Στην εποχή της πανδημίας δεν κρίνεται μόνο η ατομική και η δημόσια υγεία, αλλά και η εμπιστοσύνη μας στην πολιτεία και τους θεσμούς της.
Ως «πρόβα συγκυβέρνησης» εκλαμβάνεται από την πλειοψηφία των πολιτικών παρατηρητών το άρθρο της Προέδρου της Δημοκρατίας, Α.Σακελλαροπούλου στην «Εφημερίδα των Συντακτών»
Όπως αποκάλυψε το pronews.gr, το Βερολίνο που ελέγχει τις ελληνικές πολιτικές εξελίξεις σε βαθμό που συγκρίνεται μόνο με τον έλεγχο και το «ειδικό βάρος» των ΗΠΑ στην ελληνική πολιτική σκηνή της περιόδου 1947-1955 (η ανάδειξη του Κ.Καραμανλή το 1955 στην πρωθυπουργία, ατόνισε κάπως τον ασφυκτικό έλεγχο), έχουν καταλήξει στο ότι η επίλυση των «ζητημάτων» με την Τουρκία, περνά μέσα από μία ευρεία αποδοχή των μεγαλύτερων πολιτικών σχηματισμών της Ελλάδας.
Και το Βερολίνο θέλει πιο «επιτακτικά» από ότι ήθελαν οι ΗΠΑ αυτή την «επίλυση» (διάβαζε: την εκχώρηση των εθνικών δικαιωμάτων και δικαιοδοσιών της Ελλάδας στη Τουρκία σε Α.Μεσόγειο και Αιγαίο).
Το μήνυμα που έχει στείλει στην Αθήνα είναι σαφές: Η Τουρκία θα προχωρήσει σε γεωτρήσεις και έχετε να επιλέξετε μεταξύ εθνικής ταπείνωσης, εθνικού συμβιβασμού ή πολέμου.
Η τραγική κατάσταση στην οικονομία και η προϊούσα αποσύνθεση λόγω της λαϊκής πίεσης που έχει αρχίσει και γίνεται αφόρητη, δεν επιτρέπουν στην κυβέρνηση Κ.Μητσοτάκη, τίποτα άλλο παρά αναζήτηση της δεύτερης των επιλογών. Αλλά δεν τολμούν μόνοι.
Κατά τα λοιπά οι εκλογές μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου και η απλή αναλογική θα φέρουν τον ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με το ΠΑΣΟΚ σε μία τρικομματική κυβέρνηση για να διαχειριστούν αυτό που οι Γερμανοί θεωρούν ότι δεν μπορεί κανένα κόμμα να το «προχωρήσει» μόνο του: «Συνεννόηση» με τη Τουρκία και διαχείριση της οικονομικής καταστροφής.
Μια συγκυβέρνηση που θα διαχειριστεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τις τύχες της χώρας, μέχρι να κλείσουν οι «εκκρεμότητες».
Όπως είχε γίνει το 2011-2012 με την κυβέρνηση του τραπεζίτη Λουκά Παπαδήμου, η οποία τελείωσε το PSI που κανένα κόμμα δεν μπορούσε να «κλείσει» μόνο του και έστειλε την ελληνική οικονομία στην εποχή του βρετανικού δανείου του 19ου αιώνα. Λεπτομέρεια: Ήδη αναζητείται ο νέος «Λουκάς Παπαδήμος».
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
ΔΗΜΟΣΙΟ: Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ. ΔΙΟΙΚΗΣΗ: ΟΙΚΟΣ ΤΟΥ ΝΟΥ.
ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΙΟΨΗΦΙΕΣ ΔΙΟΤΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΟΖΥΓΙΑ ΝΟΜΩΝ-ΟΡΚΩΝ
ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΟΥ.
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ.
ΠΗΓΗ: https://delagrammatika-yp-boulevtis.blogspot.com/2020/12/h-ellada-exei-plouto-den-xreiazetai-o-toixos-tis-ntropis.html