Οι επιλογές μας καθορίζουν την ζωή μας και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο.
Ακόμα κι αν δεν παίρνουμε καμία απόφαση και θεωρούμε ότι δεν κάνουμε καμία επιλογή, είναι μια επιλογή που έχει συνέπειες.
Όμως κάνουμε τις επι-λογές μας με ελεύθερη βούληση; Οι επιλογές "μας" είναι όντως... δικές μας;
Τι γίνεται όταν κάποιοι γνωρίζουν πώς να επηρεάζουν και να χειραγωγούν τις επιλογές μας "υποσυνείδητα" και να μας ωθούν όπου αυτοί θέλουν και μάλιστα, με τέτοιον τρόπο ώστε να θεωρούμε ότι επιλέγουμε με ελεύθερη βούληση εμείς;
Πώς το καταφέρνουν αυτό;
Και τι συμβαίνει όταν αυτή την "επιστήμη" την χρησιμοποιούν εκτός από τις επιχειρήσεις και τις εταιρίες που αποσκοπούν στο κέρδος, αλλά οργανισμοί και κυβερνήσεις που επιδιώκουν να φέρουν τα αποτελέσματα που θέλουν;;;
Πώς διασφαλίζεται η πραγματική ελεύθερη βούληση των πολιτών;
Τον όρο του "nudging" τον βρήκαμε μέσα στον νόμο 4622/2019 περί της "Σύστασης του Επιτελικού κράτους", αυτού του υδροκέφαλου μορφώματος που συγκεντρώνει τις εξουσίες στον πρωθυπουργό και στις 3 γραμματείες του, καταλύοντας οποιοδήποτε ψήγμα "δημοκρατίας", που ίσως υπήρχε!
Δείτε σχετικά: (ΒΙΝΤΕΟ) 2ο ΜΕΡΟΣ: Ο ΔΟΛΙΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΕΔΕ
Συγκεκριμένα λοιπόν στο άρθρο 83 περί "σύστασης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας" διαβάζουμε:
Τι είναι λοιπόν το "nudging" που το "αξιοποιεί" και η "Εθνική αρχή διαφάνειας"; Nudging σημαίνει "ώθηση"!!
Ποιος όμως μας "ωθεί" στις επιλογές "μας";
Προς τα πού και με ποια κίνητρα, ποιος ωφελείται τελικά και ποιες είναι οι επιπτώσεις για την ζωή μας και το μέλλον μας;
Για τα Nudges" μας ενημερώνει ο κ. Λάλας Χρόνης, ο οποίος είναι ο ιδρυτής του Nudge Unit Greece, και όπως δηλώνει ο ίδιος:
"Μια μικρή αλλαγή στον τρόπο παρουσίασης των επιλογών, η οποία έχει μεγάλο αντίκτυπο στη συμπεριφορά των ανθρώπων.
Άρα είναι ένας έμμεσος τρόπος να επηρεάσεις υποσυνείδητα τους ανθρώπους, ώστε να μεταβάλλουν θετικά τη συμπεριφορά τους και να συμμορφωθούν σε κανόνες.
Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η ατομική και κατ' επέκταση η κοινωνική ευημερία.
Τα nudges εφαρμόζονται και μελετώνται από τον κλάδο των Συμπεριφορικών Οικονομικών (Behavioral Economics), στον οπoίο εξειδικεύεται η ομάδα του Nudge Unit Greece (NUG).
Τα Συμπεριφορικά Οικονομικά διερευνούν την επιρροή που ασκούν τα συναισθήματα και οι προκαταλήψεις στις επιλογές που κάνουμε καθημερινά. Θα μπορούσαμε να πούμε πως τα nudges οδηγούν στη βελτίωση της ικανότητας των ανθρώπων στη λήψη αποφάσεων μέσω της χρήσης της συμπεριφορικής επιστήμης, που συνδυάζει τα Οικονομικά και την Ψυχολογία.
Είναι τομείς που έχουν να κάνουν με τη δημόσια πολιτική, σε συνεργασία με κυβερνητικούς οργανισμούς. Τα τελευταία χρόνια ο καινοφανής κλάδος των Συμπεριφορικών Οικονομικών ολοένα και διαδίδεται και οι εφαρμογές του αυξάνονται. .... Αποτελεσματικά nudges έχουν εφαρμοστεί για τη μείωση της φοροδιαφυγής, στην οικονομική χρήση πόρων ενέργειας στα νοικοκυριά και σε πληθώρα κοινωνικών προβλημάτων."
Πίσω απ' αυτά τα ωραία λόγια για το πόσο αποτελεσματικά είναι τα nudges και ότι "λύνουν πληθώρα κοινωνικών προβλημάτων και "έχουν στόχο την βελτίωση του τρόπου λήψης αποφάσεων στην καθημερινότητα μας" είναι ένας τρόπος για να "κάμψουν τις αντιδράσεις" των πολιτών και μάλιστα, να φαίνεται ότι είναι οι ίδιοι που επιλέγουν!
Δεν χρειάζεται να μας επιβάλλουν αυτό που θέλουν, γιατί γνωρίζουν ότι η επιβολή εγείρει αντιδράσεις και έχουν βρει αποτελεσματικότερους τρόπους για να τις εξαφανίσουν.
Άλλωστε γνωρίζουν ότι ο καλύτερος σκλάβος είναι αυτός που νομίζει ότι είναι ελεύθερος. Κατάφεραν λοιπόν να διαλύσουν την λογική μας, την νόηση μας, ώστε να βρισκόμαστε μονίμως στην λήθη.
Στην ουσία δηλαδή δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένας τρόπος χειραγώγησης μας, γιατί αυτοί που κινούν τα νήματα γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι επιλογές μας στην πλειοψηφία τους καθορίζονται από τα συναισθήματα και τις προκαταλήψεις μας και δεν στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα, στοιχεία και αποδείξεις που απαιτεί η λογική μας.
Σήμερα βιώνουμε ξεκάθαρα έναν πόλεμο αντι-νόησης.
Η προπαγάνδα και η παραπληροφόρηση είναι ο κανόνας κι όχι η εξαίρεση.
Όταν δεν γνωρίζουμε, οι επιλογές μας, όσο και να θεωρούμε ότι είναι δικές μας, δεν είναι! Όταν δεν έχουμε το πλήρες της πληρο-φορίας, -την οποία και γι αυτό ελέγχουν παντοιοτρόπως- οι επι-λογές "μας" δεν είναι δικές μας, αλλά είναι εντέχνως κατευθυνόμενες κι αυτό το καταφέρνουν με διάφορα κόλπα.
Ένα χαρακτηριστικό δείγμα του "nudging" είναι ο τρόπος που επιλέγουν να γράφουν τους όρους για τις δανειακές συμβάσεις των τραπεζών με τα πολύ "ψιλά γράμματα" που κανείς δεν κάνει τον κόπο να τα διαβάσει...
Οι παγίδες βρίσκονται μπροστά στα μάτια μας, αλλά γνωρίζουν πολύ καλά ότι θα ... "επιλέξουμε"... να μην τις μάθουμε!
Αν θυμάστε, ο κ. Πέτσας, όταν ρωτήθηκε για την ρήτρα αναπροσαρμογής που εκτίναξε τις τιμές του ρεύματος στα ύψη, δήλωσε ευθαρσώς ότι "ήταν όλα γραμμένα στα ψιλά γράμματα"!!!
Με απλά ελληνικά... αυτοί μας προειδοποίησαν... ΕΣΥ "επέλεξες" να μην γνωρίζεις!
Απόσπασμα από την εκπομπή...
Όμως τι σημαίνει πραγματικά η έννοια ΕΠΙ-ΛΟΓΗ;
Σημαίνει αυτό ακριβώς: Επί του Λόγου, Επί της Λογικής και Λόγος = Νους!
Η ΛΟΓΙΚΗ, η πρώτη από τις 12 ΑΞΙΕΣ, ΤΙΣ 12 ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ, τα βασικά "συστατικά" που δομούν την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη και τα οποία, "όσο περισσότερο αναδεικνύονται στον Άνθρωπο, τόσο περισσότερο τον τοποθετούν στην Μεσότητα" η οποία είναι και η οντολογική του θέση.
Ο ορισμός της ΛΟΓΙΚΗΣ είναι συγκεκριμένος, όπως και των υπόλοιπων 11 αξιών που συνθέτουν τον αξιακό μας άξονα ως νοήμονα όντα.
"Η ΛΟΓΙΚΗ είναι το μέσον το οποίο μας οδηγεί στην Νόηση, η οποία αποδέχεται το ορθόν και το υπαρκτόν αποκλειστικά μόνο μέσω της αποδεικτικής διεργασίας"
Έτσι "γνωρίζουμε" και δεν πιστεύουμε και η Γνώση είναι προϋπόθεση για να επιλέγουμε πραγματικά με ελεύθερη βούληση.
Κι αυτό, σίγουρα δεν συμφέρει τους ... μαέστρους της χειραγώγησης του θυμικού μας, γιατί έτσι, δεν μπορούν να "ωθήσουν" προς καμία κατεύθυνση, όποιον γνωρίζει πραγματικά.
Πώς όμως έχουν καταφέρει σήμερα κι η πλειοψηφία των ανθρώπων σήμερα να μην αποφασίζει με την λογική, αλλά μέσω του θυμικού τους;
Η Λογική ενεργοποιείται και ολοκληρώνεται μέχρι την ενηλικίωση μας μέσα από την Παιδεία. Ως "Παιδεία" ορίζεται η "Κωδική διαδρομή για την επίτευξη της αυτογνωσίας μας".
"Ουσιαστικά η Παιδεία είναι: Μάθηση-Μελέτη-Παιχνίδι-Άθληση-Άθλοι-Εφαρμογές εξέλιξης-ανέλιξης, Αναγνώριση- Ενθύμηση-Αλήθεια-Γνώση, γενικότερα άπλετη γνώση για την ζωή και το βίο που ήρθες στην ενσάρκωση σου να εκτελέσεις στην γαία-Δήμητρα-Άρτεμη..."
Δείτε σχετικά: 33 ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΣΥΝ 2 ΝΟΜΟΙ
Γιατί το Παιδί πρέπει να γνωρίζει...
Πρέπει να γνωρίζει πώς λειτουργεί το ίδιο, αλλά και πώς λειτουργεί το περιβάλλον και η Πολιτεία που θα εισέλθει ως νοήμον ον - Πολίτης, γνώστης παντός επί στητού, παν-επιστήμονας!
Και ως Πολίτης μετέχει στα κοινά, γιατί γνωρίζει ότι Πολιτεία και Πολίτης είναι ένα και το αυτό...
Πρέπει να γνωρίζει ποιος είναι πραγματικά, ποια είναι τα ταλέντα του και οι κλίσεις του και ποιος είναι ο σκοπός της ύπαρξης του...
Πρέπει να γνωρίζει ότι μόνο συλλογικά μπορεί να δημιουργεί πόλεις και πραγματικό Πολιτισμό...
Πρέπει να γνωρίζει... για να είναι Πολίτης!
Και τότε όλες οι συμπεριφορικές ή άλλες "επιστημονικές" αρλούμπες εξαφανίζονται εν τη γενέσει τους δια παντός...
Αυτό όμως που σήμερα ονομάζουν "Παιδεία" δεν είναι τίποτα άλλο από μια Εκπαίδευση για να μην ενεργοποιηθεί η Λογική μας, αυτή που μας διαχωρίζει από τα ζώα, καθώς και αυτά διαθέτουν μυαλό και εγκέφαλο, ένστικτα και συναισθήματα, αλλά όχι νόηση και λογική.
Μια εκπαίδευση που χρησιμοποιεί την τιμωρία και την επιβράβευση, όπως ακριβώς γίνεται με την εκπαίδευση των ζώων, μια εκπαίδευση μέσω μιας μονότονης και ρομποτικής επανάληψης και της στείρας αποστήθισης αναπόδεικτων θεωριών που παρουσιάζονται ως θέσφατα, που όμως δεν αποδεικνύονται.
Άρα ψεύτικα δεδομένα, λάθος συμπεράσματα, λάθος αποφάσεις και επιλογές.
Μια εκπαίδευση που μας κρατά αιχμάλωτους των παρορμήσεων και των συναισθημάτων μας, έρμαια του φόβου της άγνοιας μας.
Μια εκπαίδευση που κατασκευάζει άβουλους υπηκόους, σύγχρονους σκλάβους με νοητικές αλυσίδες, κομμένους και ραμμένους στις ορέξεις των δυναστών τους..
Και εκεί χωράνε πολλοί "καλοπροαίρετοι" παρα-μορφωμένοι και γραβατωμένοι "ειδικοί" για να σε... σπρώξουν προς την "σωστή" γι αυτούς κατεύθυνση... που εσύ θα νομίζεις ότι είναι η δική σου ελεύθερη επιλογή!
Η αναβίωση του Πολίτη είναι αυτό που τους τρομοκρατεί πραγματικά.
Για να κλείσουμε...
Αρκεί να ανοίξουμε τα μάτια και τα αυτιά του νου μας για να αντιληφθούμε τι μας έχουν δηλώσει ενίοτε διάφοροι "προ-φύτες"!
Διότι όλα μας έχουν ήδη ... ψιθυρίσει!!!
SACRED ELLANIA TEXTS
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΠΗΓΗ:
https://pandoros52.blogspot.com/2023/03/nudge.html?fbclid=IwAR1nUStiORyWvNf65BbsCZw0AXzaMt9CI-LGdhR3vHS76HPfhgBJudQ_1mo
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
ΠΗΓΗ:
https://pandoros52.blogspot.com/2023/03/nudge.html?fbclid=IwAR1nUStiORyWvNf65BbsCZw0AXzaMt9CI-LGdhR3vHS76HPfhgBJudQ_1mo