Επιστρέψτε τα Γλυπτά στην Ελλάδα, κρατήστε τα πιστά αντίγραφά τους
Ερευνητές του Ινστιτούτου Ψηφιακής Αρχαιολογίας έκαναν μυστικές σαρώσεις των Γλυπτών του Παρθενώνα με στόχο να δημιουργήσουν τρισδιάστατα πανομοιότυπα αντίγραφα τους προκαλώντας έντονη ανησυχία στο Βρετανικό Μουσείο που φοβάται ότι θα ανοίξει ξανά, με πιο δυναμικό τρόπο αυτή τη φορά, το ζήτημα της επιστροφής τους στην Ελλάδα.
Τα πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Χάρβαρντ, σε συνεργασία με το Μουσείο του Μέλλοντος, του Ντουμπάι, ίδρυσαν πριν από δέκα χρόνια το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας (IDA) που έχει στόχο την χρήση προηγμένων τεχνικών δημιουργίας ψηφιακών αρχείων και άλλου είδους αντιγράφων από διάφορα αρχαιολογικού αλλά και καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος ευρήματα, αντικείμενα και έργα.
Το IDA έχει εκδηλώσει την πρόθεση να δημιουργήσει τρισδιάστατες ρέπλικες των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Οι υπεύθυνοι του ινστιτούτου ζήτησαν από τους υπευθύνους της μουσείου την άδεια για να πραγματοποιήσουν την απαραίτητη για αυτή τη διαδικασία σάρωση των Γλυπτών ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η αναδημιουργία τους. Όπως ήταν αναμενόμενο, το μουσείο αρνήθηκε να χορηγήσει αυτή την άδεια φοβούμενο ότι η δημιουργία πιστών αντιγράφων των Γλυπτών όχι μόνο θα επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της επιστροφής τους στην Ελλάδα αλλά αυτή την φορά θα υπήρχε και ένα νέο ισχυρό όπλο στη φαρέτρα όσων ζητούν αυτή την επιστροφή.
Το IDA έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα μέρους του Γλυπτού που κατάφερε να σαρώσει για να προσπαθήσει τώρα να φτιάξει το αντίγραφο του. [Credit: IDA] |
Με ανακοίνωση του το Βρετανικό Μουσείο εκφράζει την «βαθιά του ανησυχία» για αυτό που συνέβη και λέει ότι παραβιάστηκαν οι κανόνες επίσκεψης σε αυτό από τους τεχνικούς του ινστιτούτου. Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι ο Βρετανικό Μουσείο έχει επιτρέψει πολλές φορές στο παρελθόν την οπτική καταγραφή των εκθεμάτων του για ερευνητικούς, εκπαιδευτικούς και ακαδημαϊκούς σκοπούς αλλά πάντοτε με κάποιους κανόνες που τίθενται ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Τα στελέχη του IDA από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι δεν έκαναν την εργασία σάρωσης με κάποιο μυστικό ή παράνομο τρόπο. Αναφέρουν μάλιστα ότι οι τεχνικοί, καθώς πραγματοποιούσαν την σάρωση, συνομιλούσαν με εργαζόμενους του μουσείου συμπεριλαμβανομένων ατόμων της ασφάλειας. Πάντως, το IDA έχει κινηθεί νομικά κατά της απαγόρευσης αφού, για να μπορέσει η σάρωση να γίνει σωστά θα πρέπει υπάρχει άνεση και με οργανωμένο τρόπο να ληφθούν εικόνες από κάθε γωνία των Γλυπτών. Παρόλα αυτά η σάρωση που πραγματοποιήθηκε μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία τη πρώτης ρέπλικας, μιας αναπαράστασης της πάλης ανάμεσα σε έναν Κένταυρο και έναν Λαπίθη.
To IDA υποστηρίζει ότι αν λάβει την άδεια θα μπορέσει σε σχετικά σύντομο χρόνο να δημιουργήσει τα τρισδιάστατα αντίγραφα όλων των Γλυπτών και να δώσει στον πρίγκιπα Κάρολο την ευκαιρία, όταν ανέβει στον θρόνο, «να πάρει την υπόθεση στα χέρια του ως απόγονος (δισέγγονος) έλληνα βασιλιά και να πραγματοποιήσει αυτή την ιστορική αποκατάσταση».
Το IDA λέει επίσης ότι, αν και έχει έρθει σε επαφή με την ελληνική κυβέρνηση, δεν έχει λάβει κανενός είδους χρηματοδότηση ή άλλου είδους υποστήριξη από την Ελλάδα για το συγκεκριμένο εγχείρημα.
Η δημιουργία των αντιγράφων των Γλυπτών του Παρθενώνα θα γίνει με μια νέα πρωτοπόρο τεχνική γνωστή ως 3D Machining. Η τεχνική αυτή, μέσω της φωτογραμμετρίας, δημιουργεί ψηφιακές εικόνες. Τη σκυτάλη παίρνει ένας ρομποτικός μηχανισμός που δημιουργεί το αντίγραφο ενός έργου τέχνης με ακρίβεια χιλιοστού. Μάλιστα ορισμένοι ειδικοί έχουν ρίξει στο τραπέζι την ιδέα να προμηθευτεί το ινστιτούτο μάρμαρο ίδιο με αυτό που χρησιμοποίησε ο Φειδίας και το συνεργείο του στη δημιουργία των Γλυπτών ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ακόμη πιο κοντά στο πρωτότυπο έργο.
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ – Ε.ΣΥ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΑ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 6199/ 04-09-2015
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
1.2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ – ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ & ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ
ζ) Πολιτισμός & Αθλητισμός,
1. Ενδελεχής έλεγχος όλων όσων εργάστηκαν στο Υπουργείο Πολιτισμού ως πολιτικοί και ως διοικητικοί,
2. Έλεγχος όλων των συμβάσεων για τα έργα και τις εκδηλώσεις του Υπουργείου,
3. Έλεγχος των συμβάσεων με Κράτη, οργανισμούς, πανεπιστήμια, αλλοδαπές αρχαιολογικές υπηρεσίες ή άλλους, όπου θα γίνει πλήρης έλεγχος των ανασκαφών, το που βρίσκονται σήμερα τα ευρήματα, τις συμφωνίες που έγιναν γύρω από αυτά, η μέχρι σήμερα εκμετάλλευσή τους, για όλες τις ανασκαφές που έχουν γίνει έως σήμερα,
4. Έλεγχος των ευρημάτων από τις ανασκαφές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα και την κατάληξη τους,
5. Θα γίνει έλεγχος όλων των σημείων αποθήκευσης των ευρημάτων από ανασκαφές κυρίως αυτών των Μουσείων,
6. Θα συσταθεί επιτροπή ελέγχου με εμπειρογνώμονες αρχαιολόγους και με εισαγγελική παρουσία για τον καταλογισμό ευθυνών σε όσους κακοποίησαν και ασέλγησαν σε βάρος της κληρονομιάς του Έθνους μας,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
1.0 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
1.1. Αναβάθμιση της υπηρεσίας σε όλα τα επίπεδα και στελέχωση με προσωπικό με ελληνικό DNA και με όρκο για την υπηρεσίας τους προς την Πολιτεία.
1.2. Η αναβαθμισμένη υπηρεσία θα κάνει έλεγχο όλων των αρχαιολογικών περιοχών που έχουν βρεθεί και έχουν καλυφθεί σκοπίμως με δόλο ώστε να μη φανερώνεται και αναδεικνύεται το Ελληνικό Μεγαλείο.
1.3. Θα συσταθεί επιτροπή η οποία θα αναδείξει όλους τους αρχαιολογικούς χώρους σε έναν αρχαιολογικό χάρτη ( υπολογίζεται ότι είναι πάνω από 30.000 ) και θα αναλάβει να τους καθαρίσει, να τους αναδείξει και να τους αναβιώσει. Αυτό σημαίνει, για οτιδήποτε έχει κτιστεί πάνω σε αρχαιολογικό τόπο, ναό ή βωμό αυτομάτως κατεδαφίζεται ώστε να αποκαλυφθεί η αρχαία κληρονομιά μας.
1.4. Σε ολόκληρο τον Ελλαδικό χώρο ηπειρωτικό ή νησιωτικό, υπάρχουν ολόκληρες πόλεις θαμμένες πάνω στις οποίες βρίσκονται καινούρια κτίσματα όλων των ειδών.
1.5. Στον εκτός Ελλαδικού χώρο θα απαιτηθούν, για οτιδήποτε είναι Ελληνικό, τα πνευματικά και κληρονομικά δικαιώματα του Έθνους μας.
1.6. Καθήκον του Υπουργείου Πολιτισμού είναι να εντάσσει και να ενσωματώνει στο Έθνος μας κάθε άνθρωπο και κάθε έργο ανθρώπου που ανήκει στο Γένος μας.
1.7. Θα διατεθούν όσα κεφάλαια χρειαστούν για την αποκατάσταση και αναβίωση της γλώσσας μας, των εθίμων μας, των επιστημών μας και των τεχνολογιών μας .
1.8. Θα αποκατασταθεί η ιστορία μας.
1.9. Θα κατασκευαστούν Μουσεία, όσα χρειαστούν για να φιλοξενούν, τα τεχνουργήματα των προγόνων μας.
1.10. Θα γίνει μέσω του Ο.Η.Ε. η αναγνώριση των πνευματικών δικαιωμάτων σε ότι ανήκει στο Έθνος μας.
1.11. Η πολιτεία θα οικοδομήσει και θα οργανώσει τα μνημεία αγάλματα καθώς και τις περιοχές ιστορικής αξίας των πιο σημαντικών και κρίσιμων γεγονότων όλης της Ελληνικής ιστορίας που είναι σημαντικά για το Έθνος της Ελλάδος αλλά και για τον Ελληνισμό στο Παγκόσμιο στερέωμα θα διοργανώσει, σχεδιάσει και αποκαλύψει και θα εδραιώσει την οργάνωση που θα καθιερώσει την διδαχή της νεοελληνικής γλώσσας καθώς και της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, που θα διακλαδωθεί σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και του Κόσμου γενικότερα και την περαιτέρω καθιέρωση αυτών των οργανώσεων με Μαθητευομένους Έλληνες και Φιλέλληνες, να επαναφέρει, να αναδιοργανώσει και να υπερασπιστεί την Ορθοδοξία της Ελληνικής γλώσσας στο παγκόσμιο στερέωμα, την Ορθοδοξία της Ελληνικής ιστορίας παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων αυτών των επιτροπών Ελλήνων & Φιλελλήνων που θα εγκατασταθούν σε κάθε πρωτεύουσα του εξωτερικού και που θα διδάσκουν, ενημερώσουν και να «εκπολιτίσουν» όλα τα μη Ελληνικά νομοθετικά σώματα όπου θα διατηρούν, ενισχύουν και θα υπερασπίζονται τη «Διαφώτιση και την πηγή της διαφώτισης» που ονομάζεται Ελλάς, Έλληνες και Ελληνισμός στην αιωνιότητα, οδεύοντας προς το μέλλον.