ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΑΝΕΧΕΣΑΙ ΕΛΛΗΝΑ ΜΕΧΡΙ ΧΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ΕΜΑΘΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΩΡΑ ΗΡΘΑΜΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ ΕΝΑΣ ΝΟΥΣ ΕΝΑ ΣΩΜΑ ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΑ ΠΥΡΟΣ ΕΝΑ ΠΟΤΑΜΙ ΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΘΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΝΙΞΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΒΡΩΜΑ ΤΟΝ ΚΟΠΡΟ ΤΟ ΨΕΜΜΑ ΤΟ ΑΔΙΚΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΕΝΩΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΙΚΗΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ
ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΝΙΚΗΣΕ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΤΙΜΩΡΙΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΟΝΕΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΛΛΙΩΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
ΟΤΑΝ ΕΝΩΘΕΙ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΞΑΝΑΝΙΚΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΟΥΣ
ΔΥΝΑΜΗ ΦΩΣ
Η πόρνη Θεοδώρα
Στην ιστορία της ανθρωπότητας πολλοί άνθρωποι αφάνισαν πόλεις, επαρχίες και περιοχές. «Κανένας όμως δεν κατάφερε» γράφει ο επιφανής ιστορικός Προκόπιος, «ν’ αναποδογυρίσει συθέμελα την ανθρώπινη γενιά και την οικουμένη ολάκερη».
Στο έργο αυτό, ίσως πιο πολύ και από τον ίδιο, συνέβαλε και η Θεοδώρα, η γυναίκα του Ιουστινιανού. Εγωίστρια, σκληρή, ύπουλη και δόλια, δεν είχε ενδοιασμούς για κανένα αν επρόκειτο να θιγεί το συμφέρον της. Χρησιμοποιώντας την αυτοκρατορική της ισχύ, το δόλο και το ψέμα, η ραδιούργα φυσιογνωμία της κυριαρχεί στους ηγετικούς κύκλους της Πόλης. Αλίμονο σε κείνους που η σκιά της φοβερής αυτοκράτειρας έπεφτε πάνω τους. «Η οργή της ήταν πάντα έτοιμη για ν’ αφανίσει τους ανθρώπους και δε γαλήνευε ποτέ». Ο Προκόπιος, απ’ αυτή πρώτα-πρώτα, έκρυψε το έργο του, περιμένοντας πρώτα να πεθάνει. «Ήταν φοβερά σκληρή και ξεχείλιζε από απανθρωπιά», γράφει φοβισμένος ο ιστορικός της αυλής, για να διαιωνίσει την αλήθεια που με δέος όλοι αποσιωπούσαν μέσα τους.
Ποια ήταν όμως αυτή η πόρνη, που και σαν αυτοκράτειρα ακόμα, δεν έπαψε σαν γύναιο να πουλά το κορμί της αξιώνοντας με θράσος να διαφεντεύει το Ρωμαϊκό κράτος και σαν Δέσποινα μέχρι το χώμα να την προσκυνούν;
Γεννήθηκε στην Κύπρο γύρω στο 500 από έναν αρκουδιάρη (τροφό αρκούδας) τον Ακάκιο, που δούλευε σε αμφιθέατρο (τσίρκο). Όταν πέθανε, μαζί με τις άλλες αδερφές της, Κομιτώ και Αναστασία, ανέβηκαν στη σκηνή με την προτροπή της ανήθικης μάνας τους, εκτελώντας αισθησιακούς χορούς (στριπτήζ) και παντομίμες. Τότε ένας ανώτερος αξιωματικός, ο Εκήβολος, διοικητής τότε της Αφρικανικής Πεντάπολης, την πήρε μαζί του στην Κυρηναϊκή. Όταν την χόρτασε την πέταξε από το σπίτι του. Ποιος ξέρει τι του έκανε και αυτού. Τότε αυτή πήγε στην Αλεξάνδρεια. Εκεί γνωρίστηκε με …; ανώτατους κληρικούς του μονοφυσιτισμού. Σχετίστηκε με τον πατριάρχη Τιμόθεο και το Σεβήρο της Αντιόχειας. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…
Ο ένδοξος στρατηγός Βελισάριος και η σύζυγός του Αντωνίνα.
Για την ηθική σαπίλα της βυζαντινής εξουσίας δε θα είχαμε ολοκληρωμένη εικόνα αν δε γράφαμε για ένα άλλο ζευγάρι, που την εποχή εκείνη πρωταγωνίστησαν μαζί με τον Ιουστινιανό και τη Θεοδώρα.
Πρόκειται για τον αρχιστράτηγο του Βυζαντίου Βελισάριο και τη γυναίκα του Αντωνίνα, που με τη Θεοδώρα είχε ιδιαίτερα φιλικές σχέσεις.[x]
Δεν ήταν ψέμα και υπερβολή, ο ένδοξος στρατηγός του Βυζαντίου πράγματι κουλουριαζόταν έντρομος στο κρεβάτι του όταν απειλητικά τον κοίταζε η Θεοδώρα. Διακριμένος από τα 25 του χρόνια στρατηγός, επί Ιουστίνου ακόμα, ο Βελισάριος δεν ήταν κανένας δειλός ανθρωπάκος που έτρεμε μην πάθει κανένα κακό. Το ερωτικό πάθος όμως για μια γυναίκα, κάνει και τον πιο άγριο πολεμιστή να φέρεται σαν άβγαλτο μαθητούδι, μπροστά σε μια όμορφη και καπάτσα γυναίκα, όπως ήταν η Αντωνίνα. Δυστυχώς κι αυτός ήταν μπλεγμένος με μια ξετσίπωτη πόρνη και αδίστακτη γυναίκα ένεκα της φιλικής της σχέσης με την αυτοκράτειρα Θεοδώρα. Ο Προκόπιος γράφει ότι «πιεζόταν τόσο έντονα από το ερωτικό πάθος της γυναίκας του, που δεν ήθελε να ξεμακρύνει ολότελα πέρα από τα σύνορα του Ρωμαϊκού κράτους».[xi]
Μπροστά στη φοβέρα και την απειλή της Θεοδώρας οι δυο γυναίκες συμμαχώντας εξουσίαζαν πλήρως το βυζαντινό στρατηγό, ώστε η Αντωνίνα ελεύθερα να τον απατά και η Θεοδώρα να βάλει χέρι στα λεηλατημένα απ’ τους πολέμους πλούτη του. Μπροστά στην αυστηρότητα της βασίλισσας πως θα του κάνει δώρο τη ψυχή του, αν όλα τα παραστρατήματα της γυναίκας του της Αντωνίνας συγχωρέσει, αυτός δεν έχασε στιγμή «και πέφτοντας στα πόδια της γυναίκας του και με τα δύο του χέρια χάιδευε τις κνήμες της και φιλώντας τους αστραγάλους της, την αποκαλούσε σωτηρία της ζωής του. Και της ορκιζόταν πως θα της είναι πάντα δούλος της πιστός από δω και πέρα κι όχι άντρας της».[xii]
Απ’ ότι φάνηκε δεν ήταν άντρας, αφού ακόμα κι όταν την έπιασε …; στα πράσα με το θετό τους γιο, το Θεοδόσιο, τον έπεισε ότι δεν ήταν αλήθεια αυτό που είδε γιατί …; τάχατες πήγε μαζί του στο υπόγειο για να …; κρύψουν τα πολύτιμα λάφυρα – αυτά που ο Βελισάριος δεν ήθελε να μαθευτούν, αν και αργότερα μαθεύτηκαν, όπως είπαμε πιο πάνω απ’ την πανούργα Θεοδώρα! Οι δύο γυναίκες είχαν κάνει βρόμικη συμμαχία! ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…
……………………………………………………………………………………………………
ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ ΑΙΩΝΕΣ ΜΕΤΑ… ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ… ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ… ΣΥΝΕΛΛΗΝΑ…
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΔΕΣ…
……………………………………………………………………………………………………
Η άγνωστη ιστορία με τις π…. του ΠΕΙΡΑΙΑ που κάναν πλούσιο τον Μπόμπολα.
Ο Πειραιάς, σαν λιμάνι, από τα πρώτα κιόλας χρόνια της σύστασης της πόλης, είχε τις κοινωνικές πληγές του.
ΒΑΣΙΛΗΣ Π. ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ
Δημοσιογράφος ερευνητής
25 – 11 -05
( http://www.koutouzis.gr/vourla-pornes.htm )
ΠΗΓΗ:https://alfeiospotamos.gr/?p=12303