Η 19χρονη επιβάτης του 2ου βαγονιού της αμαξοστοιχίας, παραθέτει -δια των δικηγόρων της Θοδ. Μαντά και Λ. Αποστολίδη- πέραν της αλληλουχίας των τραγικών γεγονότων και τα στοιχεία εκείνα που συγκροτούν μια παρατεταμένη -κατά την ίδια- αγνόηση όλων των προειδοποιήσεων!

Πως μια 19χρονη φοιτήτρια -τραυματίας των Τεμπών- “στέλνει” τον φάκελο των ευθυνών του Υπουργείου Μεταφορών στη Βουλή – Ολόκληρη η αναφορά της Eurokinissi

Το ότι άπαντες οι ανωτέρω αρμόδιοι φορείς ήταν απολύτως ενήμεροι για την επικινδυνότητα της κατάστασης που επικρατούσε στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί γεγονός αυταπόδεικτο”. Με αυτή την αποστροφή, που παραπέμπει ευθέως στην ύπαρξη ποινικής ευθύνης πολιτικών προσώπων που είχαν την ευθύνη των σιδηροδρόμων, μια 19χρονη φοιτήτρια, που τραυματίστηκε σοβαρά, ευρισκόμενη στο 2ο βαγόνι της αμαξοστοιχίας που ενεπλάκη στην τραγωδία των Τεμπών, στέλνει επί της ουσίας τον φάκελο της δικογραφίας στη Βουλή για διερεύνηση αφού αποτελεί μονόδρομο εκ των πραγμάτων πλέον για τις εισαγγελικές αρχές, εφόσον υπάρχουν ρητές αναφορές σε πολιτικά πρόσωπα να απευθυνθούν στο κοινοβούλιο.

….άπαντες οι αρμόδιοι φορείς αποποιούνται τον ευθυνών τους, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μετακυλήσουν την ευθύνη τους, καθώς με πράξεις ή δια των παραλείψεών τους τυγχάνουν συνυπεύθυνοι για την τραγωδία αυτή. Αποτελεί χρέος της Δικαιοσύνης και των αρμοδίων Αρχών να επιληφθούν του ζητήματος και να διερευνήσουν την τέλεση των τελεσθέντων εις βάρος μου και εις βάρος των συνεπιβατών μου αδικημάτων”, είναι φράση της φοιτήτριας η οποία περιγράφει επίσης την συγκλονιστική εικόνα “μιας κοπέλας, η οποία κατά την προσπάθειά της να εξέλθει του τραίνου ακρωτηριάστηκε, χάνοντας το ένα της πόδι”.

Τέμπη

Eurokinissi

Η φοιτήτρια

Η αναφορά υποβλήθηκε από τους δικηγόρους της Θεόδωρο Μαντά και Λουκά Αποστολίδη όπως έγραψε το dikastiko.gr και σε αυτή η νεαρή επιβάτιδα περιγράφει με σοκαριστικό τρόπο όσα βίωσε η ίδια και οι άλλοι επιβαίνοντες (στην πλειοψηφία τους φοιτητές) το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

Όμως θέτει επί τάπητος με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ζήτημα αναζήτησης ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων. Συγκεκριμένα ζητά να διερευνηθούν 5 αδικήματα: Παράβασης καθήκοντος, κατ’ άρθρο 259 ΠΚ, επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, κατ’ άρθρο 291 ΠΚ, σωματικής βλάβης από αμέλεια, κατ’ άρθρο 314 ΠΚ, βαριάς σωματικής βλάβης, κατ’ άρθρο 310 ΠΚ, έκθεσης, κατ’ άρθρο 306 ΠΚ.

Τραγωδία των Τεμπών

dikastiko.gr

Τραγωδία των Τεμπών: Η στοιχειοθέτηση

Το dikastiko.gr αποκαλύπτει αυτούσια την αναφορά της φοιτήτριας, κυρίως δε κατά το σκέλος που αφορά την στοιχειοθέτηση, όπως περιγράφεται, “αξιόποινη συμπεριφορά των υπαιτίων”:

Ενδεικτικά:

“Δια της παρούσης αιτούμαι τη διερεύνηση και κατ’ επέκταση την ποινική δίωξη παντός υπαιτίου για άπαντα τα ποινικά αδικήματα που τυχόν θα προκύψουν ότι τελέστηκαν σε βάρος μου, καθώς και εις βάρος απάντων των επιβατών στο μοιραίο τραίνο “Intercity 62”, θυμάτων της τραγωδίας που επήλθε εκ της σύγκρουσης αυτού, με τον απολογισμό αυτής να ανέρχεται σε τουλάχιστον 57 νεκρούς συνανθρώπους μας, δεκάδες αγνοούμενους και εκατοντάδες τραυματίες, μεταξύ των οποίων και εγώ.

Εντούτοις, δέον όπως επισημανθεί ότι η τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου του έτους 2023 στα Τέμπη δεν αποτελεί ένα τυχαίο, συμπτωματικό και μεμονωμένο γεγονός, αλλά μια αλληλουχία πλημμελών, υπαιτίων και παρανόμων πράξεων και παραλείψεων από μια σειρά υπαιτίων και υπευθύνων αντικειμενικώς και υποκειμενικώς προσώπων, υπό την ιδιότητα των υπαλλήλων της εταιρείας «Hellenic Train S.A» (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.), αλλά και υπαλλήλων του Κράτους, αρμοδίων για την επίβλεψη, την επιτήρηση και τη διασφάλιση της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας των μέσων συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς.

Κατ’ αρχάς, ο εκσυγχρονισμός του απαρχαιωμένου και πολύπαθου σιδηροδρομικού εθνικού δικτύου αποφασίστηκε να υλοποιηθεί δια της υπ’ αριθ. 717/26-09-2014 σύμβαση ύψους 41.297.174,41€, με αντικείμενο την ανάταξη της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου και δη του δρομολογίου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.

Το έργο ανατέθηκε, δια της ως άνω συμβάσεως στην Κοινοπραξία των εταιρειών «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.» (θυγατρική εταιρεία της ΑΚΤΩΡ, νυν ΕΛΛΑΚΤΩΡ) και «ALSTOM TRANSPORT S.A.», με ορίζοντα υλοποίησης αυτού το Σεπτέμβριο του 2016.

Τέμπη

Eurokinissi

Η σύμβαση

Εν τοις πράγμασι, αντικείμενο της σύμβασης ήταν η καθολική αναβάθμιση των υποδομών με σύγχρονη σηματοδότηση σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και η θέση σε λειτουργία της τηλεδιοίκησης για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των δρομολογίων που διενεργεί έκαστο τραίνο. Ο εκσυγχρονισμός των υποδομών θα είχε ως αποτέλεσμα την εγκατάσταση του υπερσύγχρονου συστήματος παρακολούθησης και τηλεδιοίκησης των τραίνων “ETCS” (European Train Control System – Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τραίνων).

Μείζονος σημασίας και επείγουσας ανάγκης ήταν η υλοποίηση του τμήματος που αφορούσε στην εγκατάσταση σύγχρονης φωτοσήμανσης, τηλεειδοποίησης και συστημάτων ελέγχου ταχύτητας και αυτόματης πέδησης των τραίνων, τα οποία μέχρι και σήμερα ουδόλως έχουν υλοποιηθεί και εγκατασταθεί, σε τρόπο ώστε να καθιστούν απολύτως ασφαλή τη διέλευση των τραίνων από το σιδηροδρομικό δίκτυο, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο επέλευσης τυχόν ατυχήματος και αποσυνδέοντας αυτό από τον ανθρώπινο παράγοντα και το χειροκίνητο έλεγχο.

Εντούτοις, με την πάροδο των ετών, η υλοποίηση του έργου ανάταξης της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου καθυστερούσε χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ρήγματα μεταξύ των αναδόχων εταιρειών, ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο παράμενε απαρχαιωμένο και επικίνδυνο για τους επιβαίνοντες στα τραίνα επιβάτες, με πλείστα ατυχήματα να λαμβάνουν χώρα ετησίως.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το αρχικό σύστημα σηματοδότησης (προ του 2004), το οποίο είχε κατασκευαστεί με υλικά της εταιρείας Bombardier και πάνω στο οποίο γινόταν η ανάταξη, δεν μπορούσε να προχωρήσει, καθώς η προαναφερθείσα εταιρεία δήλωνε αδυναμία να παράσχει σχετικό υλικό λόγω του χρόνου που είχε περάσει.

ΟΣΕ, Σταθμός Λάρισας

Eurokinissi

Συμπληρωματική

Ως εκ τούτου, η ΕΡΓΟΣΕ αποφασίζει το έτος 2017 να συνάψει μια συμπληρωματική σύμβαση, ώστε να προχωρήσει το έργο. Από την πλευρά του, το Υπουργείο Ανάπτυξης αποφασίζει ότι πρέπει να προηγηθεί έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να γίνει η συμπληρωματική σύμβαση. Το Ελεγκτικό Συνέδριο θα απορρίψει την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης δύο φορές, επισημαίνοντας τα προβληματικά σημεία αυτής. Εν τέλει, η συμπληρωματική σύμβαση εγκρίνεται εκ του Ελεγκτικού Συνεδρίου περί τον Αύγουστο του έτους 2018.

Τον επόμενο μήνα, ωστόσο, το έργο σταματά εκ νέου, έπειτα από έλεγχο της ΕΔΕΛ (Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου), έως ότου η Κοινοπραξία φέρει υπογεγραμμένες μελέτες, κάτι που ως εκείνη την περίοδο δεν είχε πράξει. Η επίσημη επιστολή της ΕΔΕΛ, με την οποία «μπλόκαρε» το έργο, έφτασε στην ΕΡΓΟΣΕ τον Δεκέμβριο του 2018.

Τελικά, τον Ιούλιο του 2019 η Κοινοπραξία στέλνει υπογεγραμμένες τις μελέτες και το έργο πλέον μπορεί να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί. Ως εκ τούτου, υπογράφεται η υπ’ αριθ. 717/1/19-05-2021 σύμβαση ύψους 13.320.240,00€.

Σύμφωνα με την επίσημη διαδικτυακή ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ, η υπ’ αριθ. 717/26-09-2014 σύμβαση για την ανάταξη της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου έχει (μέχρι σήμερα) ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78,7%, ενώ η υπ’ αριθ. 717/1/19-05-2021 συμπληρωματική σύμβαση έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 16,9%.

Τραγωδία των Τεμπών

Eurokinissi

Τραγωδία των Τεμπών: Η πολιτική ηγεσία

Αποτελεί δε αυταπόδεικτο το γεγονός ότι οι αλλεπάλληλες παρατάσεις που υπεγράφησαν επί της περιβόητης 717/2014 συμβάσεως ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου, η κωλυσιεργία των αναδόχων εταιρειών και η πρωτοφανής για τα δεδομένα παραμέληση της Πολιτικής Ηγεσίας οδήγησαν στο να καθίστανται χιλιάδες επιβάτες των τραίνων που διέρχονται του σιδηροδρομικού δικτύου καθημερινά έρμαια του υψηλού ποσοστού πιθανότητας επέλευσης ατυχήματος. Η πραγματικότητα συνίσταται στο ότι, δυστυχώς, μια τραγωδία σαν αυτή της 28ης Φεβρουαρίου του έτους 2023 στα Τέμπη ήταν δυνατό να έχει επέλθει πολύ νωρίτερα και δη περισσότερες της μιας φορές, αφού το απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, το ελλιπώς ποιοτικά και ποσοτικά επανδρωμένο έμψυχο δυναμικό των υπαλλήλων του Ο.Σ.Ε. και η κωλυσιεργία των αρμοδίων φορέων προς ανάταξη αυτού θα οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια στην επέλευση μιας τέτοιας τραγωδίας. Εντούτοις, ουδείς έδειξε να ενδιαφέρεται πραγματικά για την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, του οποίου διέρχονται καθημερινά χιλιάδες συμπολίτες, με αποτέλεσμα να εκτίθενται άπαντες αυτοί σε κίνδυνο ζωής, ο οποίος δυστυχώς επήλθε.

Ειδικότερα, άπαντες οι αρμόδιοι φορείς, ήτοι οι υπάλληλοι του Ο.Σ.Ε., οι συμμετέχουσες στην Κοινοπραξία προς υλοποίηση του έργου ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου εταιρείες, καθώς και η πολιτική ηγεσία, αν και γνώριζαν τους κινδύνους και την πιθανότητα ενός πολύνεκρου δυστυχήματος, λόγω του απαρχαιωμένου, εγκαταλειμμένου και κακοσυντηρημένου σιδηροδρομικού δικτύου, συναινούσαν στις παρατάσεις των συμβάσεων βελτίωσης, αναβάθμισης, ενίσχυσης και συντήρησης αυτού, εγκρίνοντας μάλιστα επιπλέον οικονομικές επιβαρύνσεις, δια της ανανεώσεως της σύμβασης 717/2014. Παράλληλα, όμως, αμελούσαν για μεγάλο χρονικό διάστημα να λάβουν τα αναγκαία μέτρα προς αποφυγήν της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και της προστασίας των επιβατών και των εργαζομένων στον Οργανισμό.

Βουλή

Eurokinissi

Οι υπουργοί

Ειδικότερα και ως προς την απόδοση ευθυνών στους αρμοδίους φορείς λεκτέα τα κάτωθι:

Ο Υπουργός και το Υπουργείο Μεταφορών έχουν την ευθύνη παρακολούθησης της λειτουργίας και του έργου τους. Ο Ο.Σ.Ε. διαχειρίζεται τις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας και εκτελεί έργα για την ανάπτυξη των υποδομών αυτών. Η ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία του Ο.Σ.Ε, διαχειρίζεται τα έργα του Ο.Σ.Ε. για την ανάπτυξη των γραμμών και των εγκαταστάσεων, ενώ παρέχει υπηρεσίες επίβλεψης και κατασκευής, καθώς και φέρει την ευθύνη διενέργειας απαλλοτριώσεων. Περαιτέρω, η ιταλική Hellenic Train S.A., η οποία περί το έτος 2017 απέκτησε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥΥ, που έφερε την ευθύνη της συντήρησης του τροχαίου υλικού, είχε την ευθύνη της λειτουργίας και εκμετάλλευσης των σιδηροδρομικών μεταφορών και στην οποία έχουν ανατεθεί οι υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας στις επιβατικές μεταφορές. Έπειτα, στη ΓΑΙΟΣΕ ανήκει η αποκλειστική διαχείριση, αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση της ακίνητης σιδηροδρομικής περιουσίας, η ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση εμπορευματικών κέντρων, η διαχείριση και η εκμετάλλευση σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, το οποίο συνήθως υπενοικιάζει στις εταιρείες που εκτελούν μεταφορικό έργο. Επί απάντων των ανωτέρω, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου (Ρ.Α.Σ.), η οποία ρυθμίζει και εποπτεύει τη λειτουργία της σιδηροδρομικής αγοράς, αδειοδοτεί σιδηροδρομικές εταιρείες, εγκρίνει την ασφάλεια του διαχειριστή υποδομής, πιστοποιεί φορείς υπευθύνους για τη συντήρηση σιδηροδρομικού υλικού και από το έτος 2013 έχει οριστεί ως αρμόδια Αρχή ασφαλείας και διαλειτουργικότητας του συστήματος, είναι δε υπεύθυνη για την τήρηση εθνικού μητρώου οχημάτων, αδειοδοτεί και πιστοποιεί τους μηχανοδηγούς και βεβαίως είναι υπεύθυνος εθνικός φορέας για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των επιβατών και των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αυτονόητο αποτελεί ότι πρέπει να διερευνηθεί, να αναζητηθεί και εν τέλει να αποδοθεί η αντίστοιχη ποινική ευθύνη στους ανωτέρω αρμοδίους φορείς, καθώς, καίτοι ήταν πλήρως ενημερωμένοι για την επικινδυνότητα της κατάστασης που επικρατούσε στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αφενός αμελούσαν προκλητικά τον εκσυγχρονισμό του, δια της υλοποίησης της 717/2014 συμβάσεως και αφετέρου ουδόλως ασκούσαν τη δέουσα εποπτεία και επιτήρηση του υλικού, του εξοπλισμού, των υποδομών και του έμψυχου δυναμικού που επάνδρωνε τους φορείς διαχείρισης και εποπτείας των τραίνων.

ΟΣΕ

eurokinissi

Υπαίτιοι

Σε ατομικό επίπεδο, επιβάλλεται να αναζητηθούν και εν τέλει να αποδοθούν οι αντίστοιχες ποινικές ευθύνες σε οιονδήποτε υπαίτιο εκ της έρευνας προκύψει, είτε ως φυσικός ή ηθικός αυτουργός, είτε ως συμμέτοχος στην τέλεση των αδικημάτων που τελέσθηκαν εις βάρος εμού, αλλά και των συνεπιβατών μου στο μοιραίο τραίνο που ενεπλάκη στην τραγωδία των Τεμπών την 28η Φεβρουαρίου του έτους 2023. Ενδεικτικά, υποδεικνύονται –ως μερικοί εκ των (συν)υπαιτίων- ο Επιθεωρητής του Ο.Σ.Ε., ο οποίος τοποθέτησε στη νυχτερινή βάρδια τον ήδη προφυλακισθέντα Σταθμάρχη της Λάρισας, καθώς και οι 2 σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες έως ώρα 23:00 της 28ης-02-2023 και έφυγαν νωρίτερα, εγκαταλείποντας τη θέση τους, αποκρύπτοντας μάλιστα την πραγματική ώρα αποχώρησής τους από το σταθμό, σβήνοντας με διορθωτικό (μπλάνκο) την ώρα αποχώρησης που είχε καταχωρηθεί στο βιβλίο παράδοσης και παραλαβής του γραφείου κίνησης του ως άνω σταθμού.

Άπαντες οι ανωτέρω, δια των πράξεων ή των παραλείψεών τους, εξέθεσαν άπαντες τους επιβάτες του μοιραίου τραίνου «Intercity 62» σε κίνδυνο ζωής, καθιστώντας μας έτσι αβοήθητους, με αποτέλεσμα αυτού να προκληθεί ο θάνατος 57 τουλάχιστον επιβατών και η πρόκληση βαριάς σωματικής βλάβης εκατοντάδων επιβατών, μεταξύ των οποίων και εγώ η ίδια. Περαιτέρω, άπαντες οι ανωτέρω προκάλεσαν εξ αμελείας το θάνατο 57 επιβατών του ως άνω τραίνου, καθώς και την εξ αμελείας σωματική βλάβη εκατοντάδων επιβατών αυτού, μεταξύ των οποίων και εγώ.

Περαιτέρω, άπαντες οι ανωτέρω αναφερθέντες, με πράξεις και παραλείψεις τους, διατάραξαν την ασφάλεια της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς και δη του τραίνου “Intercity 62”, με αποτέλεσμα της διατάραξης αυτής τον θάνατο 57 τουλάχιστον επιβατών του αυτού τραίνου και τον βαρύτατο τραυματισμό των υπολοίπων, μεταξύ των οποίων και εγώ η ίδια.

Τραγωδία των Τεμπών

Eurokinissi

Τραγωδία των Τεμπών: Παράβαση καθήκοντος

Τέλος, οι αρμόδιοι φορείς, κατέχοντες πολιτικά αξιώματα και δη ο αρμόδιος Υπουργός και το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών, παραβίασαν το καθήκον που επιτάσσει η Υπηρεσία τους και δη την παρακολούθηση της λειτουργίας του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, καίτοι ενήμεροι για την επικινδυνότητα της επικρατούσας κατάστασης, αποδεχόμενοι παράλληλα την υψηλή πιθανότητα -σε βαθμό απολύτου βεβαιότητας- επέλευσης ενός πολύνεκρου δυστυχήματος, όπως αυτό εν τέλει επήλθε την 28η Φεβρουαρίου του έτους 2023. Με αυτόν τον τρόπο, έβλαψαν υλικά, ηθικά και προφανώς σωματικά άπαντες τους επιβάτες του μοιραίου τραίνου.

Το ότι άπαντες οι ανωτέρω αρμόδιοι φορείς ήταν απολύτως ενήμεροι για την επικινδυνότητα της κατάστασης που επικρατούσε στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί γεγονός αυταπόδεικτο. Ενδεικτικά, παραθέτω απόσπασμα της από 7-02-2023 ανακοίνωσης της Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ-Σ), στην οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ρητά ότι: «Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στον μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες. Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό. Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες. Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος. Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «Έχουν καιρό…κάποια στιγμή θα τελειώσουν». Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο. Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλομεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς […]».

Απεργία για τα Τέμπη

eurorokinissi

Τραγωδία των Τεμπών: Προειδοποιήσεις

Την ασυγχώρητη και μοιραία παραμέληση των σιδηροδρομικών υποδομών από τους αρμοδίους φορείς κατέδειξε με τον πλέον παραστατικό τρόπο την 1η Νοεμβρίου 2022 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, δια εξωδίκου δηλώσεως που απέστειλε στον ΟΣΕ, στο Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών, τη ΡΑΣ και τη “HELLENIC TRAIN”, η οποία μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Με λύπη/προβληματισμό σας αναφέρουμε, ότι παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, διαμαρτυρίες μας και πρωτίστως τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, ότι – δυστυχώς- επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι τραυματισμών που σας είχαμε εκφράσει. Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς), τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Train Control System – του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές! […]».

Πλέον τούτων, τον κώδωνα του κινδύνου ως προς τις παραλείψεις των αρμοδίων φορέων, επί της επιτήρησης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου είχε κρούσει η Ρ.Α.Σ., η οποία πραγματοποίησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε πέντε αμαξοστοιχίες της “HELLENIC TRAIN S.A.”, που εκτελούσαν δρομολόγια στην προαστιακή γραμμή Αθηνών. Κατά τη διενέργεια των ελέγχων διαπιστώθηκαν παραβάσεις και επιβλήθηκαν πρόστιμα στη σιδηροδρομική επιχείρηση, με τα ευρήματα να αποκαλύπτουν καθυστέρηση επικαιροποιήσεων στα πιστοποιητικά ορισμένων μηχανοδηγών με ευθύνη της σιδηροδρομικής ως άνω εταιρείας.

Εκ των ανωτέρω, προκύπτει ότι άπαντες οι αρμόδιοι φορείς είχαν καταστεί κοινωνοί της τραγικής κατάστασης που επικρατούσε στις σιδηροδρομικές υποδομές του αντιστοίχου εθνικού δικτύου, δίχως, ωστόσο, να προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να αποφευχθεί ένα πολύνεκρο δυστύχημα, το οποίο, εν τέλει, επήλθε, την 28η Φεβρουαρίου του έτους 2023”.

Τέμπη

Eurokinissi

Πηγή:https://palladios.blogspot.com/2023/03/19.html?fbclid=IwAR1up2bGOHAXs1n

T5W9mJmEe3mmkmDypD92F_Lo0P3O3dqEyHYlUlq_1Rgk

Νεότερη Παλαιότερη